In Avind in vedere ca artele martiale nu
sunt foarte bine cunoscute in Romania, cu atit mai putin cele traditionale, putin
practicate la modul serios chiar in intreaga lume, ne-am gindit sa venim in ajutorul celor
care o serie de intrebari legate de cursurile noastre precum si de ceea ce se studiaza
concret la aceste cursuri.
1.
In cit timp pot sa iau Centura Neagra ?
- Imediat ! In artele martiale chinezesti nu
exista "Centuri colorate" sau grade Kyu / Dan . Acestea sunt creatia Maestrului
Jigoro Kano din Judo si au fost introduse mai intii pentru motivarea copiilor in practica.
In sistemele chinezesti , Kung Fu se traduce prin maiestrie, este deci vorba deja de un
atribut al unei practici deja perfectionate prin ani de munca asidua. Deci puteti veni la
sala direct cu centura / esarfa neagra , dar aceasta nu inseamna nimic.
2.
Ce costumatie am nevoie pentru aceste cursuri ?
- Sistemul se caracterizeaza prin naturalete
, astfel ca , este nevoie sa va puteti simti bine la antrenament si sa puteti avea
lejeritate in miscari. ca urmare o tinuta sportiva (trening , tricou) este recomandata .
Optional , mai tirziu va puteti procura un costum traditional chinezesc Yi Fu , dar este
doar optional.
3.
In cit timp pot sa ma apar perfect pe strada ?
- Nu exista un rapuns standard pentru
aceasta intrebare. Pur si simplu depinde de fiecare. progresul poate fi mai rapid la unii
, mai lent la altii. Important este ca antrenamentul sa fie regulat si sa nu se exagereze.
YI QUAN fiind un sistem intern, axat mai intii pe armonizarea si dezvoltarea energiei
interne QI, esentiala este mai intii aceasta parte de acumulare ( YANG SHENG ) . Dupa
aceea se poate trece si la faza martiala - JIJI ZHUANG. Progresia in sistemele interne -
Neijia, este lenta dar se face din interior la exterior si este deci un rezultat de
durata, indiferent de alterarea in timp a abilitatilor fizice.
4.
As vrea sa practic doar partea de acumulare si echilibrare energetica
YANG SHENG QI GONG.
Este posibil ?
- DA ! Arta YU QUAN a fost conceput
respectind vechile principii taoiste conform carora pastrarea corpului in cele mai bune
conditii era o cerinta esentiala a oricarei practici. Practica martiala este optionala si
in cadrul cursurilor noastre. Se pune mult accent pe partea de acumulare si echilibrare
energetica.
5.
Nu mai sunt chiar foarte tinar, si nu am mai facut nici Arte Martiale
nici QI GONG, pot
incepe si eu aceste cursuri ?
- DA ! YI QUAN este un sistem intern
si ca urmare el poate fi practicat la orice virsta indiferent de abilitatile fizice. Prima
faza a practicii o constituie re-echilibrarea energetica a organismului si dezvoltarea
energiei interne QI. Acestea cer doar o minima capacitate de concentrare mai ales ca o
mare parte din antrenament se bazeaza pe studiul unor posturi ( lucru static ). Dinamismul
specific unor virste prea fragede poate face practica YI QUAN dificila, plictisitoare si
monotona ....
6.
Este suficient un curs pe saptamina ?
- NU ! Evident ca nici un curs pe
saptamina, si nici chiar 5 cursuri pe saptamina nu sunt suficiente pentru un progres real.
Este nevoie de antrenament minim dar zilnic. Cursul nostru saptaminal va corecta greseli
in tehnici, se vor studia tehnici cu partener , "teste ale fortei" - SHI LI, TUI SHOU ("miini in contact") si apoi chiar aplicatii martiale.
7.
Pot combina aceste cursuri cu alte sisteme (Arte martiale, Qi gong,
etc ) ?
- DA !
Evident ca YI QUAN nu poate decit sa imbunatateasca
performantele din orice alte arte martiale prin studiul pur al tehcnicilor energetice.
Aplicatiile de " energie exploziva" de asemenea vor fi mult apreciate si in alte
arte martiale. YANG SHENG este in sine o metoda de QI GONG , dar poate fi optional
combinat si cu alte sisteme. Orice activitate fizica sau intelectuala va avea mult
de cistigat din tehnicile de acumulare si de dirijarea energiei din YI QUAN.
8.
Cum se poate ca imobilitatea (aparenta) sa antreneze asemenea
avantaje ?
O adevarata chintesenta a
Alchimiei
Taoiste ezoterice este cuprinsa in tratatul NEI JING al Imparatului Galben Huang Di :
"
A asimila cerul si pamintul, a stapini Yin-ul si Yang-ul,
A respira energia esentei vitale si a pastra spiritul odihnit asupra sa
Si a pastra totul ca unul singur. Astfel viata poate dura cit tot cerul si pamintul"
Limbajul ezoteric al
vechiului text se traduce prin :
A asimila cerul si pamintul:
a inradacina corpul si a dilata perceptia. In Zhan Zhuang corpul se
infinge in sol si sa inalta catre cer. Invatind postura corecta, tensiunile interne se
reduc la un minim ce relaxeaza organele interne, articulatiile devin mai suple, destinse
mai ales daca se respecta dierctiile de baza ale fortei.
A stapini YIN si YANG:
aceasta semnifica abilitatea armonizarii dualitatilor opuse, contrare :
detenta / contractie, sus / jos, fata / spate , stinga / dreapta, etc . Aceasta stare de
echilibru va aduce o stare de lejeritate intregului corp, de maxima receptivitate si
sensibilitate
Respiratia energiei esenta (ancestrale) - se traduce prin a conserva si propaga energia QI din corpul
uman in timpul respiratiei. Este vorba si de una din fazele
alchimiei taoiste.
A pastra spiritul si a te concentra in interior
se traduce printr-o privire in interiror, pentru a
descoperi Universul Microcosmic, pentru a aduce in interior o stare de relaxare, liniste
si echilibru.
A pastra totul ca pe unul: armonizarea functiilor vitale pentru a pastra integritatatea
corpului. Aceasta unitate ofera o senzatie de revitalizare foarte utila organismului.
Acestea sunt doar un prim nivel din interpretarea ezoterica taoista dar oricum in
rezumat, se poate spune ca meditatia, in picioare sau asezat, culcat sau in miscare,
permite intretinerea in cele mai bune conditii a proceselor energetice in corpul uman,
oferind o punte pentru gasirea unui echilibru intre corp si spirit, pentru depasirea
dualitatii in sens final.
9..
Cum se creeaza eficacitatea martiala prin practica imobila a ZHAN
ZHUANG ?
ZHAN ZHUANG ofera puncte de reper pentru construirea unor miscari
proprii in practica, toate acestea bazate pe
senzatii interne.
gesturile normale sunt nascute din nevoie interioara de a comunica in exterior. ZHAN
ZHUANG dezvolta un simt global ce va aduce unitate in toate miscarile. La inceput se simte
doar contactul cu solul, ulterior se va simti acest contact reflectat in toate
articulatiile (picior, genunchi, sold, spate, umeri, cot, mina, git, cap ). Intreg corpul
devine un imens resort care isi poate schimba directia fortei, tensiunea, se poate intinde
elastic catre orice directie in spatiu. Amplitudinea miscarilor este in perfecta rezonanta
cu senzatiile interne. Forta exploziva
FA
JING este exact expresia unui arc tensionat care se relaxeaza. Un test scurt de
energie FA JING, permite eliminarea unor tensiuni si forte inutile. Deseori, acest
FA JING apare spontan mai ales in cazul unei maxime relaxari dupa un
efort epuizant ( tremur, spasme bruste, necontrolate muscular ) Creearea tehnicilor
martiale se face pornind chiar de la aceste
senzatii extrem de
importante de detenta, elasticitate, explozivitate, energie. Oricum nu trebuie uitat ca
sunt doua tipuri de ZHAN ZHUANG, primul
YANG SHENG ZHUANG ,
favorizeaza practica interna de acumulare si abia al doilea -
JIJI
ZHUANG ofera abilitatile martiale.